Inspector Gadget got fire and was to heavy loaded - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Ariane Labouchere - WaarBenJij.nu Inspector Gadget got fire and was to heavy loaded - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Ariane Labouchere - WaarBenJij.nu

Inspector Gadget got fire and was to heavy loaded

Door: Ariane

Blijf op de hoogte en volg Ariane

17 Januari 2008 | Ghana, Kumasi

Hello
Hier Aad met vlechten. Ik ging vorige week vrijdag dus maar de poging wagen en ben 10 meter gelopen naar het stalletje met de kapsters wat in mijn straat zit.
Ik was er om 2 uur en ging uiteindelijk om 7 uur weg met lang haar en soort gedraaide velchtjes. Heb nog nooit zulk lang haar gehad. Hoef voorlopig nog geen botox, wat ik al niet van plan was trouwens, aangezien er 2 meisjes aan mn haar liepen te trekken. NIet geheel pijnloos dus. Op het laatst ging ze er nog even overheen met een vlam, dus als ik wat langer hierblijf weten julie waarom. Dan is mn eigen haar ook weg...;) Maar als het goed is dat niet het geval.
MOet er wel aan wennen, heb t er nu een week in en door de hitte is het af en toe niet echt comfortabel, maar ik laat het er nog maar een weekje in zitten, anders is al het werk voor niets geweest.
Dit weekend even langs geweest bij Yao en Marlieke, lekker gegeten en filmpje gekeken. Deja Vu is een goeie film, voor wie m nog niet heeft gezien.

Verder heb ik in het weeshuis eindelijk mijn doel bereiekt. Joshua, mijn favo-weesje, ongeveer jaar of 3, praat eindelijk en lacht gelukkig. In het begin was hij heel stil, beetje lonely, zonderde zich af van de rest en voelde zich volgens mij ook niet echt lekker. Dus heb van alles ondernomen. Puzzels maken, met knuffels spelen, fietsen op de driewieler, naar de auto's buiten kijken vanachter het raam, want dat is het enige wat hij echt interessant vindt.Hem tussen de an dere kinderen zetten. Bij de zusters aangegeven dat ze misschien wat vaker controles bij hem moesten doen. Nou deze week kreeg ik eindelijk respons. Mr lacht, als je gekke trekt, waar kleintjes normaal altijd om moeten lachen. Ook wanneer je ze de kieteldood geeft. Daar reageert hij ook ineens op en hjij brabbelt erop los, hoewel ik t helaas niet kan verstaan. Dus mission completed.Let niet op de taalfouten, de toetsen zitten af en toe vast.
Deze week nog gebeld met de mattenman, Mr had het toch niet helemaal goed begrepen hoe we het wilde hebben. NOg even update, het is voor op de grond buiten waar de kinderen op kunnen spelen. Is het niet zo hard, als ze vallen of wat dan ook.
Uiteindelijk zijn ze dus over 2 weken klaar ipv afgelopen weekend.

Gister na het weeshuis ben ik met Jante nopg naar een houtsnijwerk-dorpje geweest. Met de trotro ongveer 20 minuten, net iets buiten Kumasi. Het zijn allemaal houten stalletjes waar werkmannen hun met de handgemaakte werken hebben uitegstalt. " Lokking is for free, I'll make you a special price", wat ze allemaal zeggen. Wel leuk om te zien. Ook weer geinig hoe snel ze om zijn als je aan het afdingen bent. Even weglopen en je hebt het voor de prijs waarvoor je het wilt hebben.OP de treugweg stonden wat aardig in de file. Kwamen we nog een opgepropte trotro tegen met allemaal schoolkinderen. Zaten er denk ik wel 30 in. En je dan aanstaren en naar je zwaaien en lachen of je een of andere celebraty bent.

's Avonds zijn we wat gaan drinken bij het barretje aan de overkant en daarna wilden we naar een of andere discotheek gaan. Ladies for free, dus mooi meegenomen. Voordat we gingen stond ineens het huis boven het politebureau tegenover de kerk waar ik veblijf in de hens. Denk kortsluiting of iets. De halve burt kwam er op afgerend. Echt ontezettende vlammen. De voorkant kwam naar beneden zetten. En de brandweer kwam pas na een uur. Weer typisch Ghanees, alles op zijn tijd...
UIteindelijk maar de taxi gepakt, want je kan wel staan blijven kijken, maar daar schieten ze toch niets mee. Kwamen onderweg bij de roundabout nog een omgevallen truck tegen, Veel te zwaar beladen. De voorkant stak wel 5 meter de lucht in. Je zou er maar inzitten.
Al met al nog even een avondje geswingt en toch pas om 4 uur in mijn bed. Ben het niet meer zo gewend, ga dus zo maar slapen.

Alvast bedankt voor de vele donaties. Heb nog niet echt kunnen kijken, maar heb al van aantal mensen gehoord, dus bij deze thank you!!!

Tot snel weer!
kuss aad

  • 17 Januari 2008 - 20:07

    Marcelina:

    aad, we willen fotoooooooooooos met je metamorfose!!!!!
    kus

  • 17 Januari 2008 - 20:32

    Aad:

    ja is coming, maar loopt steeds vast en is traag!!!xx

  • 17 Januari 2008 - 20:32

    Judith:

    Lieve Aat,

    Wat goed zeg dat je favo kindje praat! Heb je toch goed gedaan:) Is je projectje dus niet voor niksk geweest! Ben ook benieuwd naar je new look..kan me best voorstellen dat het niet handig is..maar wel leuk om ff lang haar te hebben, haha!

    Heel veel liefs Juud

  • 17 Januari 2008 - 22:27

    Je Mamsje:

    He lieffie, wat ben je mooi zo, leuk die vlechten, doet wel pijn zeker en als het er uit is heb je echt veel krullen lijkt me! Mooi werk dat your kid is talking now! Mooi weekend nog, kus ook voor Jante xx

  • 18 Januari 2008 - 09:07

    Stance:

    ziet er allemaal top uit, zou die rastas op zekers gewoon lekker houden ;-) geniet er nog lekker van!! xx

  • 18 Januari 2008 - 11:01

    Shanna:

    Aad, echt hysterisch je haar! Zou het ook gewoon lekker laten zitten ;) Je ziet er zo helemaal Ghanees uit :D

    Kussies

  • 18 Januari 2008 - 17:41

    Babette:

    Hoi A,
    Ook berichtje gestuurd op je e-mailadres!
    Ziet er goed uit die rasta's! ;)
    Liefs X


  • 18 Januari 2008 - 19:20

    Mamma:

    ik doneerde net een zak Pampers xxx

  • 19 Januari 2008 - 08:48

    Aletta Jansen:

    Hey, Looking gooOood! Wow!

    Ik heb een keertje half dat gehad, en ik was echt bijna aan het huilen tijdens het vlechten!!! Hahahaha, crazy pain! Maar ziet er echt heel mooi uit vindt ik!
    Klinkt alsof alles echt smooth gaat in Ghana, that is great to hear! Enjoy the rest of it, how long will you be there for still? Looking forward to the next entry!

    Kus,
    Aletta

  • 20 Januari 2008 - 15:54

    Wieteke:

    wat mooi je haar!!!!!!!!!!!!!
    ga je vanavond bellen via skype!Kus

  • 20 Januari 2008 - 20:58

    Liet:

    Ha mooi nichie! Super goed bezig daar! Enjoy it! Ga ook nog wat doneren voor die schatjes..... Liefs

  • 21 Januari 2008 - 08:56

    Hr Mangert:

    Lieve Ariane,

    Wat leuk dat jij in Ghana aan het werk bent. Vrijwilligerswerk is wel heel dankbaar.Een hartelijke groet van mij. Liefs.

  • 21 Januari 2008 - 11:04

    Ruth:

    lieve AA!

    Looks nice, die nieuwe lokken! En wat heb je weer veel meegemaakt. Echt fantastish dat dat jochie niet zo sip meer is.

    Hier alles goed (nog steeds). Afgelopen weekend huisdiner gehad, was een groot succes.

    Keep up the good work!

    xx Ruth

  • 21 Januari 2008 - 11:55

    Eva:

    Hola mooi meisje! Je kan het goed hebben die vlechtjes.
    Fijn ook dat je werk z'n vruchten afwerpt. Ze zullen wel blij zijn met je.
    Ik bel nog even om te vertellen over het diner.
    Kusje

  • 21 Januari 2008 - 17:57

    Je Mamsje:

    Blij dat je weer veel beter klinkt; voortaan bel ik voor 9 ct pm via 'goedkoop bellen' 09001230079

    (als dat tenminste goed is!!?)

    Doei, eet een toastje, xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ariane

Op 9 december a.s. vertrek ik voor 2 maanden naar Ghana, Afrika, om hier vrijwilligerswerk te doen. Het vrijwilligerswerk is in een weeshuis, genaamd New Life Home. Er wonen nu 10 baby's, 10 peuters, 20 kinderen en 20 ouderen waaronder ook gehandicapten zonder woonruimte. Ik ben benieuwd wat me te wachten staat!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 51318

Voorgaande reizen:

09 December 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: