cats and dogs @ big milly's backyard - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Ariane Labouchere - WaarBenJij.nu cats and dogs @ big milly's backyard - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Ariane Labouchere - WaarBenJij.nu

cats and dogs @ big milly's backyard

Door: Ariane

Blijf op de hoogte en volg Ariane

18 Februari 2008 | Ghana, Kumasi

Hola!!
Zijn we weer!

Maandagochtend met zenuwen van hier tot timboektoe, want het is toch een beetje spannend zo in je eentje, een taxi genomen naar het trotro station. Ik moest eerst naar Koforidua en daar overstappen op een andere trotro richting Ho, waar ik uiteindelijk rond 5 uur aankwam.Hotel was prima, was alleen geen kip. Alleen een dame uit Ohio. Ik denk dat ze rond de 60 was, maar was getrouwd met een Ghanees van rond de 40 denk ik.
De volgende dag wilde ik naar Kpandu. Dat ligt aan het Lake Volta. Die Amerikaanse vrouw had me gevraagd of ik wat wilde afgeven daar bij haar 'zoon'.Die zit daar op school. Ging toevallig toch die kant op en Kpandu is nou niet echt wat je zegt groot.
Na dat gedaan te hebben heb ik een taxi genomen naar het Lake. Er is daar ook een klein marktje en er liggen vissersbootjes aan het meer. Toen ik terug wilde lopen ontstond er nog een vechtpartij op de marjt. Ben maar snel doorgelopen voordat ik er middenin zat.
's avonds wilde ik even ergens anders gaan eten in plaats van in het hotel, maar hetgeen waar ik heen wilde gaan,daar hadden ze op dat moment geen eten, dus heb ik toch maar in het hotel gegeten.
Woensdag heb ik nog een beetje rondgegeken in Ho, maar dat is verder niet echt een boeiend plaatsje, dus had mijn spullen gepakt om verder te gaan naar Tafi Atome, waar een Monkey Sanctuary zit. Daaraan gekomen kon ik mijn tas alvast in mijn kamer zetten. Het guesthouse zit midden in een echt dorp, waar ongeveer 1ooo mensen wonen. En eromheen zit bos, waar de aapjes zitten. 's avonds mocht ik eten bij een vrouwtje op haar compound. Heel schattig hutje, soort theehuisje met een rieten dak. Hier heb ik 's ochtends ook ontbeten.
Ben vroeg naar bed gegaan, want de tour zou al om half 7 beginnen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik 's nachts met het licht aan heb geslapen, want het was echt pikkedonker in die kamer van 2 bij 2m en ik hoorde steeds allemaal geluiden om me heen.:)Was beetje bang dat er ein eens een hagedis in mijn bed zou zitten, vandaar.
De volgende ochtend op apenjacht gegaan. Ik dacht dat we diep het bos ingingen, maar ze zaten gewoon in het dorp zelf aan de rand van het bos. Allemaal kleine aapjes, sommige met kleintjes in hun buidel of hoe je het ook noemt. Ik mocht ze ook nog voeren, maar dat heb ik maar gelaten. Ze waren best weel een beetje wild en sprongen van hot naar her. Daarna nog door het bos gelopen. Het trourisme in dit dorp is ontstaan dor een aantal Canadese vrijwilligers die het bos en de aapjes wilde beschermen voor jagers etc.
Na mijn havermout met toast en koffie heb ik nog bij wat kids gezeten die daar wonen .Daarna ben ik weer naar de junction gebracht waar ik een trotro kon pakken naar Hohoe. Mocht wel met mijn backpack achterop de motor op een hobbelweggetje van 5 km. Is dat niet speciaal...!;)

In Hohoe heb ik de watervallen bezocht in Wli. Ik wist niet zeker of er de hele dag tours waren, maar heb de gok maar gewaagd om toch te gaan en kon nog een tour krijgen.Eerst bad een taxichauffeur me aan om me daar heen te brengen en weer terug voor 40 cedi. Die man is gek, dacht ik. Ben gewoon met de trotro gegaan voor maar 2 cedi heen en terug.
Ik kreeg een tour in mijn eentje. Moest een half uurtje lopen.
Het pad was steeds verbonden met bruggetjes, in totaal 9, waaronder het water van de waterval liep. Erg mooie waterval. Beter dan die ik al eerder bij de Botifalls had gezien.

En nu zit ik alweer 4 dagen bij Big Milly's Backyard aan Kokrobite beach vlakbij Accra. Hier heb ik mijn eerste nacht ook geslapen.
Erg relaxed, aan het strand, goed eten. Heel veel blanken, dus erg gezellig.Muziek op vrijdag en zatedag.Het is net een soort Notting Hill, maar dan op het strand.
En veel honden, maar ook katten en daar houd ik totaal niet van. Vooral niet als ze 's nachts ineens naast een emmer met water zitten die ik nodig heb om de wc door te speolen.
Morgen ga ik richting Cape coast, waar ook 2 engelse meisjes zitten die ik hier heb leren kennen.
Zal proberen er snel foto's op te zetten, maar lukt niet zo goed hier!Zit nu wel achter een hele snelle compu in Accra zelf, maar hij pakt mijn foto's niet. Overigens is Accra zelf echt inmens. Begint weer een beetje westers te lijken, maar toch ook weer niet. Ik zou hier niet lang kunnen zitten. Zo groot is het en zo ontzettend druk. Maar ik ga vandaag maar even wat dingen bekijken hier en dan vanmiddag weer terug naar Big Milley's.

Tot in Cape Coast!
Tot nu toe gaat alles volgens plan en het is erg relaxed zo in je eentje op pad. Vermaak me prima!
Dikke kus

  • 18 Februari 2008 - 12:50

    Je Mamsje:

    Daar gaat onze wereldreiziger! klinkt allemaal super cool en relaxed inderdaad. Wij hebben hier gewoon nog ijs op de sloten hoor!geniet maar lekker, over een maandje zit je weer in de boeken!! ik hoop dat je Wietske nog even ziet in Accra?!Knuffel xxx

  • 18 Februari 2008 - 16:15

    Merel:

    He lief huisgenootje!
    Vind het echt zoo stoer dat je dit avontuur in je eentje aandurft! Na dit Afrika-avontuur kan je volgens mij echt de hele wereld aan!

    Geniet van je trip, chica!

    Kuskus, vanuit mn kamertje in Ottawa!

  • 18 Februari 2008 - 18:00

    Myrthe:

    Hi Aat! Fijn dat t zo goed gaat! Wat een avontuur alleen op reis, maar behalve leuk ook echt een ervaring voor je! Ook leuk dat je nog steeds zo lange stukjes schrijft, houdt je goed vol zeg! En als je thuis komt weten we precies wat je allemaal beleeft hebt! Hihi! Tot snel! Kus

  • 19 Februari 2008 - 21:37

    Tanja:

    Heee Aad! Super stoer zo in je eentje op pad; je eigen plan trekken! Het klinkt spannend maar ook relaxed! Geniet ervan, de tijd vliegt! Liefs kus Tan

  • 24 Februari 2008 - 18:03

    Ruth:

    Hee AA,

    Klinkt goed. Fijn dat het reizen met jezelf je goed bevalt. Stoer hoor.
    Ben beniewd naar de foto's van watervallen en aapies!

    Veel plezier daar.
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ariane

Op 9 december a.s. vertrek ik voor 2 maanden naar Ghana, Afrika, om hier vrijwilligerswerk te doen. Het vrijwilligerswerk is in een weeshuis, genaamd New Life Home. Er wonen nu 10 baby's, 10 peuters, 20 kinderen en 20 ouderen waaronder ook gehandicapten zonder woonruimte. Ik ben benieuwd wat me te wachten staat!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 51266

Voorgaande reizen:

09 December 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: