Bijna op reis - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Ariane Labouchere - WaarBenJij.nu Bijna op reis - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Ariane Labouchere - WaarBenJij.nu

Bijna op reis

Door: Aad

Blijf op de hoogte en volg Ariane

09 Februari 2008 | Ghana, Kumasi

Vorige week donderdag ben ik op zoek gegaan naar een backpack, die gelukkig gelijk vond in het eerste pad van de weet ik veel hoeveel paden er zijn. Prima backpack gekocht voor maar 8 cedi. UIteindelijk toch nog verdwaald. Dacht de uitgang wel te weten, maar toch ergens anders beland. OP zich niet erg, want ik kwam uit bij de cathedraal en die wilde ik toch nog zien en wist nog wel de weg te vinden in de richting waar ik heen moest. Daarna nog dvd van friends gekocht, 10 seizoenen voor 10 euro, dus Lin, ik hoef ze niet meer van je te lenen!! ;)
Vrijdag moest ik nog voor controle terug naar de dokter, dus Father Raph was weer zo lief om me te brengen. Je wilt niet weten hoe chaotisch deze man is, 3 telefoons op zak die constant afgaan. Zit geen moment stil. En als ie zegt dat ie eraankomt en dat we weggaan, ben je weer 3 uur verder;) Verder echt een goeierd! Anyways, mn handen zijn weer ok, gelukkig!
Daarna moest ik mijn paspoort (visum) ophalen. Alles op zijn Ghanees, dus ook mijn viusm was er nog niet, wat meestal toch echt maar een week duurt. Nee mocht woensdag, oh nee toch maar donderdag terugkomen, zoals mr vd ambassade zei.
Zaterdag nog even voor de laatste keer naar het zwembad geweest, nu toch wel echt nodig, want het wordt met de dag warmer en warmer. Van dat lekkere plakkerige weer!

Verder had ik deze week voor het eerst een niet echt productieve week, want ik werd woensdag weer eens ziek. Zou niet weten waar het vandaan kwam, maar ik heb 's avonds alles er weer uitgegooid en 'nachts ook. Denk soort bacterie, iets verkeerds gegeten of gewoon door de hitte ofzo, te weinig gedronken. Ik weet t niet.
Maar ik ben dus ben maar 2 daagjes in het weeshuis geweest. Helaas waren er ook 3 kids weg zonder dat ik ze dag kon zeggen, waaronder Josha, my favorite :(. Gister ben ik wel nog even gegaan om dag te zeggen. Ik had ballonnen meegenomen. Gelukkig was je r niet bij El, want ze knalden lekker;)
Het was niet echt het afscheid dat ik had verwacht. Vorige keer toen Jante wegging vond ik het heel moeilijk, maar nu waren ze zo in de weer met hun ballonnen en volgens mij begrepen ze t ook niet helemaal. dus ik heb geen zakdoeken nodig gehad.
Daarna nog even foto's opgehaald en lijstjes voor Marlieke en Yao. Als kleinigheidje als dank!
Mijn paspoort heb ik ook gelukkig terug, was al bang dat ze m kwijt waren, aangezien ze nu weer lang moesten zoeken.
En mijn pakketje van mijn zus ook gehaald. Heb er denk ik weer een half uur gestaan. Van de ene naar de andere baliemederker. Echt, ze moeten dat systeem eens gaan omgooien. Zo kun je iedreen wel aan een baan helpen daar. De een schrijft de getallen op, de ander rekent het uit. Weer terug, etc. Niet te geloven!

Vandaag al mijn spullen ingepakt. Ik moet echt eens gaan leren spullen nog meer spullen weg te gooien, niet te veel mee te nemen ergens naar toe etc, want ik had nu weer 5 tassen. Neem natuurlijk nu alleen mn backpack mee, dus dat scheelt.
Nu nog even 2 daagjes op de compound en dan vertrek ik maandag naar Ho met de trotro. Dan blijf ik daar 2 nachtjes en ga ik door naar het Tafi Monkey Sanctuary, Wli Waterfalls, Accra en dan langs de kust!
Ben wel beetje zenuwachtig zo helemaal alleen op reis. Maar goed, ik overleef het wel.
Weet niet wanneer ik mn volgende verhaal schrijf, want zou niet weten hoe het internet in de andere plaasten is!

Dikke kus



  • 09 Februari 2008 - 21:40

    Shanna:

    Aadje!
    Spannend alleen op reis! Ben benieuwd wat je allemaal gaat zien.
    Heel veel plezier en ben benieuwd naar de verhalen en foto's.
    Dikke kus

  • 10 Februari 2008 - 00:08

    Je Mamsje:

    Spannend hoor, maar blijf op de 'grote weg' en doe die mobile onder je.....binnen handbereik! Maak mooie foto's en kijk goed om je heen. Dit alles komt misschien nooit meer terug. Voor je het weet zit je weer achter de geraniums, ook niet erg trouwens! het wordt hier al een beetje lente. Dag liefje, keep safe xxxxx

  • 10 Februari 2008 - 01:35

    Eva:

    Liefje!
    Spannend hoor. Maar je gaat wel weer leuke dingen doen en zien. Dus die ervaring wordt alsmaar beter en mooier.
    Tt telt trouwens mee, verzoek is goedgekeurd dus super fijn.
    We bellen. Kunnen we even kletsen.
    Kusjes

  • 10 Februari 2008 - 10:44

    Leo:

    Lekker hoor El, nu echt er helemaal alleen op uit! Inderdaad wel heel spannend allemaal!! Pas je goed op jezelf? Ben nu al super nieuwsgierig naar je foto's en verhaaltjes!

    Dikke kus

  • 10 Februari 2008 - 21:21

    Dayenne:

    Lieve Aad!
    Wat spannend zo alleen op reis met backpack! Wel echt heel gaaf! Leuk ook steeds die foto's erbij, krijg je toch een beetje een beeld van waar je rond banjerd! Ben heel benieuwd en ik wens je heel veel succes! Kus

  • 11 Februari 2008 - 06:45

    Babette:

    A-tje,
    Spannend allemaal. Avontuur tegemoet met je backpack. Ben benieuwd naar je verhaal en veel plezier!
    X Babette

  • 12 Februari 2008 - 07:45

    Marieke (Bos):

    Hi Aad,

    Wat gaan die weken snel voorbij he? Veel plezier alleen op reis en tot gauw!

    Groetjes marieke

  • 12 Februari 2008 - 18:51

    Ruth:

    AA! Maak ze gek met je Backpack!

    xx

  • 13 Februari 2008 - 17:39

    Je Mamsje:

    Laatste contact vandaag via de mobile en je gaat morgen naar de apen kijken! ben heel benieuwd, maak mooie foto's!! Heb inmiddels mailcontact gemaakt met 'holland'in Accra en wie weet heb je gauw een vertrouwd contact daar !Dag lieffie, vind je supper cool en dapper xxxxxx

  • 15 Februari 2008 - 10:29

    Lisa (van Jante):

    He Ariane,

    heel veel plezier je laatste weekjes in Ghana, gaat vast lukken. Niet vergeten je sneakers mee te nemen he!

    Groetjes Lisa

  • 18 Februari 2008 - 10:37

    IG 2 Aka Jul/Jante:

    heeee Obruni,
    How are you? I am fine. Thank you.. And you? I am also fine thank you... hahaha dat zinnetje heb je vast nog een aantal keer gehoord..!! Hoop dat het allemaal een beetje lukt, zo alleen op pad. Heb je nog even gesproken toen je opweg naar Accra was, ik hoop dat het overal naar je zin hebt en een beetje leuke mensen tegen komt. In Big Millys moet dat zeker lukken.
    T is hier super koud.... maar nu wel oke met het zonnetje erbij. Wel weer wennen. En denk veel aan alles en iedereen in Ghana... Dat zal nog wel een tijd zo blijven. Mis jou ook hoor!!! Was een super tijd daar!! Als je terug bent gaan we meeten oke!!

    He geniet nog van je laatste weekjes, doe voorzichtig. En voor je het weet hebben we een gezellige date in Holanda!

    Doei white women! haha..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ariane

Op 9 december a.s. vertrek ik voor 2 maanden naar Ghana, Afrika, om hier vrijwilligerswerk te doen. Het vrijwilligerswerk is in een weeshuis, genaamd New Life Home. Er wonen nu 10 baby's, 10 peuters, 20 kinderen en 20 ouderen waaronder ook gehandicapten zonder woonruimte. Ik ben benieuwd wat me te wachten staat!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 51267

Voorgaande reizen:

09 December 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: