Dungeons and slaves - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ariane Labouchere - WaarBenJij.nu Dungeons and slaves - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ariane Labouchere - WaarBenJij.nu

Dungeons and slaves

Door: Ariane

Blijf op de hoogte en volg Ariane

21 Februari 2008 | Ghana, Accra

Ben ik weer even..
Maandag nog even in Accra rondgebanjerd, maar het is niet echt mijn stad. Veel te groot. Dus ben maar weer terug gegaan naar Big Milly's en 's avonds gegeten met Siebe. Jongen uit Utrecht die hier zijn afstudeerproject doet. Hij doet onderzoek naar vrijwilligers. Nou dan heb je een goede voor je..
Dinsdag kon ik met hem meerijden richting Accra om vanuit Kaneshimarket de trotro te pakken naar Cape Coast. Onderweg brak er al een hengsel van mijn backpack. Wat wil je ook, voor 8 cedi, maar goed toch arelaxt.
Na iets meer dan 2 uur kwam ik aan in Cape Coast. Echt weer heel anders dan het centrale Ghana. Veel meer heuvels, gekleurde huisjes etc.
Er kwamen weer 10 taxichaufferurs op me af stormen om me weg te brengen. Het zijn hier zulke eikels. Je krijgt hier de prijs niet omlaag, ze laten je zo het dubbele betalen, ook al weet ik de prijzen. Maar goed anyway, lopend naar de taxi, brak ook mijn andere hengsel, haha, dus nou maar gewoon met 2 handen dragen. Hoef toch geen lange stukken te lopen.
Heb iig hier echt een balzaal als kamer. Kreeg een luxere kamer, alleen omdat de airco kapot is. Kan me echt niet zoveel schelen, als de fan het maar doet. En heb echt huge badkamer. Prima dus!
's Avonds had ik afgesproken met die 2 engelse meisjes (zusjes), die ik in Kokrobite had ontmoet. Gegeten naast het Capecoast Castle, met mooi uitzicht over de zee. Zij gingen de volgende dag naar Kaum National Park en daarna door naar Green Turtle Lodge, waar ik zelf ook nog heen ga.
Gister ben ik naar Elmina gegaan. Dat ligt maar een paar km van Cape Coast. Dit is echt het mooiste plaatsje wat ik tot nu toe heb gezien in Ghana. Gekleurde huizen, vissersbootjes, mooi kasteel en fort!
Ben naar het Elmina Castle geweest. Erg indrukwekkend. Wat wij allemaal niet voor erge dingen hebben gedaan daar met slaven etc, een paar honderd jaar geleden, wil je niet weten. Staat niet in je geschiedenisboek.
Daarna nog gelopen naar Fort Jago, wat wij hebben gebouwd, nadat we het Elmina Castle hadden overgenomen van de Portugezen. Langs de Dutch Cemetery gelopen en toen weer terug een taxi genomen naar Cape Coast.

Ik had best wel honger, dus ben naar Oasis gelopen,wat naast het Caste Restaurant ligt.
Kwam er weer een gast naar me toe gelopen. Die kan ik hier intussen wel schieten. ' How are you, where are you from, what's your name, i want to be your friend, i really like you, can i have your number...' Echt waar, kan nu niet meer aardig doen.
Maar anyways, deed in het begin dus wat afstandelijk, maar bleek uiteindelijk gewoon prima gast te zijn. Zijn vader was blijkbaar de Chief van Cape coast, erg bel;angrijk iemand, en hij maakte sieraden. Ben ik erge fan van, dus, was prima. Woont in Accra en heeft eigen zaak. Zou prima gewoon Nederladse jongen kunnen zijn.
Inmiddels was het al 9 uur, ben ik maar richting hotel gegaan, want was toch wel beetje moe.
En vanmorgen ben ik naar Kakum National Park gegaan. Midden in het regenwoud, ben ik over 7 hangbruggen gelopen. De canopywalk wordt het genoemd. Als je hoogtevrees hebt, zou ik de kok niet wagen, want het is best hoog en gaat best wel heen en weer. Maar oudjes van 77 uit Canada hebben het ook gedaan..

Nu ga ik misschien zo nog naar Cape Coast Castle en zaterdag ga ik nog even paar daagkjes chillen op het strand en dan naar de Green Turtle Lodge, waar ik waarschijnlijk vanuit daar nog een dag naar Nzulezo Stillt Village ga, dorp op palen.
En dan de 29 februari ga ik weer terug naar Kumasi, om mijn spullen te halen en iedereen dag te zeggen.
En vlieg ik zondag 8 maart, 's avonds om 10 uur weer terug naar het koude Nederland.
Dit is waarschijnlijk het laaste bericht wat ik plaats voordat ik weer in Kumasi ben, want ik ben denk ik niet meer in de buurt van een computer.

Ben op zich wel blij om weer naar huis te gaan. Ik heb hier een toptijd gehad en het reizen bevalt me prima, maar toch ook wel weer fijn om thuis te zijn.
Dus i'll be back soon!

dikke kus

  • 21 Februari 2008 - 13:45

    Ina Wijnberg:

    Meid, wat maak je veel mee zeg... en wat zie je veel, en wat doe je veel.
    Veel succes met de terugvlucht en neem de ZON gewoon mee naar Nederland. Wij kunnen het wel gebruiken.
    Groetjes van Ina

  • 21 Februari 2008 - 13:58

    Bauke:

    Jeeehh, Aadje bijna weer thuis! Heb je wel gemist hoor! Echt stoer dat je alleen aan het rondreizen bent. Vond ik ook eng in het begin. Kan me voorstellen dat je het met al die gasten gehad hebt. Wel echt mooie foto's en volgens mij verveel je je daar niet! Geniet nog van je laatste weken en tot snel!

    dikke kus

  • 21 Februari 2008 - 14:05

    Babette:

    Wat een avonturen allemaal. Geniet er nog 2 weekjes van en dan spreken we elkaar weer snel!
    Liefs!

  • 21 Februari 2008 - 14:31

    Shanna:

    Aadje,
    Ben blij dat je bijna weer naar huis komt! Mis je wel hoor hier in NL!
    Je hebt wel weer toffe dingen gedaan. Echt stoer dat je in je eentje het hele land doortrekt!
    Dikke zoenen

  • 21 Februari 2008 - 15:09

    Je Mamsje:

    Hoi lieverd, ik heb het spandoek voor Schiphol al in de verf! Dus mij kan je niet missen daar in alle vroegte op zondagmorgen!Als we jou nu maar herkennen?! Geniet nog even, het is echt cool allemaal zo te horen. Spreek je gauw nog even, xxxxxx

  • 21 Februari 2008 - 19:39

    IG:

    Heyhey... Leuk om je verhalen te lezen! Wat denk je.. krijg ik net een "flash" 1x raden van wie...jaja.. je raadt het goed.. onze vriend Jerman uit Guinea... Belt ie nog een keer...spreek ik 5 sec met hem zegt ie dat zn credits op zijn!!! hahaa.. grappenmaker denkt zeker dat ik een geldboom heb en ff terug ga bellen naar hem in Ghana! Maar opzich toch wel schattig dat ie het probeert. Waren wel prima gasten,, toch!? Erg gezellige oud & nieuw party gehad in ieder geval. Die vergeten we ons leven niet. Obese laat niet echt veel horen die zal vast nog geen telefoon hebben. Hij was trouwens wel weer aan het werk.. Krijg zo af en toe een smsje van een rasta van het strand en vandaag ook nog een aardig mailtje van een andere jongen vna het strand waar ik trouwens ook het boek "de zwarte met het blanke hart" van heb gekregen..Aangezien hij toch echt geen nederlands spreekt en leest mocht ik het hebben.Had ie van een andere NLer gekregen. Schijnt wel een interessant boek te zijn over de geschiedenis van Ghana. NL is weer zoals altijd ... went snel.. alweer plannen aan het maken voor een volgende trip..haha.. Het wordt voor mij denk ik toch weer langere tijd buitenland volgende winter...
    Spreek je vast nog wel voor je weer in Kumasi bent. Maar als je daar bent. Doe je dan iedereen wel ffies de groeten van me. Fr. Raph een dikke zoen:) haha.. Ben benieuwd of Jens nog IG praktijken heeft uitgehaald.. haha...

    Dikke kus en ltrsss.. IG

  • 22 Februari 2008 - 11:23

    Eva:

    Klinkt weer goed schatje, maar ik ben wel stiekem blij als je weer thuis bent. Geniet er nog maar even van!
    Kus

  • 22 Februari 2008 - 13:50

    Helene:

    Hi aadje,

    Klinkt goed daar wat je allemaal aan t doen bent! Echt geweldige dingen, ben jaloers!! Moet er toch ook maar over nadenken om een paar maanden naar afrika te gaan, begint nu steeds meer te kriebelen! Kijk uit naar je foto's en hoor al je verhalen wel als je terug bent in ons kikkerlandje!

    x lene

  • 24 Februari 2008 - 11:13

    Frouck:

    Zwoelieeeeeeeeee! Jammer dat ik net een weekje weg ben als jij terug komt, maar dat halen we snel in. Ik probeer je te bellen na je SMS, maar het netwerk heeft 'r volgens mij geen zin in bij jou. Spreek je heel snel en geniet van je laatste weekjes!! Mis je! Dikke kus Zwoel

  • 24 Februari 2008 - 12:31

    Mars:

    ariane labouchere, geniet van je laatste daagies!!!!!!!!!!

  • 24 Februari 2008 - 18:09

    Ruth:

    Hee Apie!

    Leuk om te lezen dat je al vrienden hebt gemaakt! Geniet van je laatste daagjes. De bestemmingen die je gaat opzoeken klinken super.

    Ik ben blij dat je binnenkort weer gewoon in het Rotterdamse bent.

    xx

  • 01 Maart 2008 - 17:43

    Je Mamsje:

    He lieffie, laatste berichten op je site, nog even een weekje Kumasi en tot slot een 'hollands' bezoekje in Accra!Wij zetten hier alle wekkers en klokken gelijk om toch maar zeker op tijd te zijn zondag 5.50 uur! Geniet nog even van deze mooie trip en maak mooie laatste foto's van je 'kindjes'.
    Knuffel xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ariane

Op 9 december a.s. vertrek ik voor 2 maanden naar Ghana, Afrika, om hier vrijwilligerswerk te doen. Het vrijwilligerswerk is in een weeshuis, genaamd New Life Home. Er wonen nu 10 baby's, 10 peuters, 20 kinderen en 20 ouderen waaronder ook gehandicapten zonder woonruimte. Ik ben benieuwd wat me te wachten staat!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 51264

Voorgaande reizen:

09 December 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: