Regen... - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Ariane Labouchere - WaarBenJij.nu Regen... - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Ariane Labouchere - WaarBenJij.nu

Regen...

Door: Ariane

Blijf op de hoogte en volg Ariane

17 December 2007 | Ghana, Kumasi

Hola

Even snel een klein berichtje. Zit nu voor het eerst in een internetcafe, om de hoek bij mijn nieuwe verblijfplaats. Ik woon nu voor de komende 2 maanden in een kamer naast de Roman Catholic Church, waar ook 2 priesters wonen; father Raphael en Tony en Mercy, die wast en kookt en Anastacia, die schoonmaakt.

Ik ben gister dus nog naar de kerk geweest vlakij de compound van Yo en Marlieke samen met Yaa en haar dochtertje Precious. Duurt eigenlijk 4 uur, maar ik vond het na 2 en half uur wel genoeg. Alles wordt nl in het Twi gesproken, dus versta er niks van. Er wordt veel gezongen en mensen gaan ook helemaal op in het gebed etc. Kreeg ook nog bibleclass. iedere class wordt ingedeeld in de dagen van de week, dus ik zat bij donderdag (Yaa), want op die dag ben ik geboren, zoals ik al eerder vertelde.

Vandaag dus vertrokken naar Suame, waar ik verblijf. Ik heb een 2 persoonsbed, heel luxe en er is een douche en toilet, dus niets te klagen!! Ik deel mn kamer samen met Jante, die hier nog tot midden januari blijft. Marit zit in de andere kamer ernaast. Verder woont er nog een duitse jongen die hier een jaar verblijft.
Heb mn spullen gedropt en daarna ben ik naar het weeshuis gegaan. Ze hebben een ruimte met alleen baby's en een ruimte met peuters, waaronder ook een paar gehandicapten. Ze komen echt gelijk op je afgerend en laten je dan ook niet meer los. Ik heb een beetje met die kids gespeeld en daarna vroeg ik of ik wat kon doen, want anders zat ik daar maar te kijken naar etende kinderen; mocht de kinderen naar bed brengen, maar kreeg eerst een spons in mn handen. Mocht lekker afwassen, ok.. hoort er ook bij.
Daarna heb ik geholpen met aankleden en naar bed brengen. Moet nog wel beetje wennen aan het feit hoe ze hier met die kinderen omgaan. Ze worden af en toe gewoon bij 1 arm opgetild. En bij 2 jongens heb ik het idee dat ze een beetje aan hun lot worden overgelaten. Deze zijn lichamelijk gehandicapt en liggen voornamelijk in een phoeteshouding op de grond. Ik ging er op een gegeven moment maar bij zitten en over zijn rug gewreven, maar dan merk je toch dt ze een beetje schuw zijn, of ze het niet gewend zijn.
Al met al, leuk eerst dagje gehad en er iets langer over gedaan om weer thuis te komen.

Daarna gelunched en nu dus hier..en het ging ineens heel hard plensen, had ik ook nog niet gezien. Mag vast niet klagen, want jullie zitten in de vrieskou

Foto's komen denk k pas vanaf t weekend, want mn eigen compu werkt alleen op de compound. En t gaat heel langzaam...

Ga zo even met Jante bij een barretje aan de overkant wat drinken, dus ga weer stoppen11

liefs aad

  • 17 December 2007 - 17:57

    Mars:

    aad, kom net thuis van werk en wat doe ik dan als eerste? je berichtje lezen!
    leuk om al die indrukken te lezen en om een beetje een beeld te krijgen van de situatie daar.
    kga nu ff kokkerellen!
    kus mars

  • 17 December 2007 - 18:29

    Judith:

    Lieve Aat,

    Veel nieuwe indrukken in dat weeshuis! Wat lekker zeg dat je een goede,luxe woning hebt..Veel plezier vanavond in de bar:) en je hebt helemaal gelijk het is heel echt ijs koud, blijf lekker binnen, brrrr

    Veel liefs vanuit het koude NL Xxxx

  • 17 December 2007 - 21:19

    Caroline:

    Ooo A'tje! Je bent lekker berichten aan t posten~! Nice.. ben echt benieuwd naar foto's want ik denk er nu n beetje n beeld van gevormd te hebben..
    Ben blij dat je er warmpjes bij zit! Wij neit iig!
    Liefs XX!

  • 17 December 2007 - 21:26

    Pau:

    heb net je bericht gelezen, volgens mij heb jij t daar wel prima voor elkaar. Wat sneu van die kindjes... Blijf je verhalen posten! ben benieuwd, Kus

  • 18 December 2007 - 08:05

    Wietje:

    tia.....wat onwijs leuk en indrukwekkend allemaal,volgens mij gaat het wel prima met je.
    Succes lieverd,mis je hier nu al

    Kus

  • 18 December 2007 - 09:20

    Meneer Kraan:

    He a, gaat ie lekker daar? het is hier fkng koud en er moet hard gewerkt worden. hopelijk komen die foto's nog is door via dat dunne internet lijntje. Groetjes uit Amersfoort..

  • 18 December 2007 - 14:27

    Shanna:

    Hey Aad,
    Hier een berichtje vanuit Boston! Leuk dat je zo vaak wat op je site schrijft! Blijven we lekker op de hoogte :D
    Boston is echt fantastisch, er ligt overal sneeuw en de zon schijnt. Je krijgt helemaal een wintersport gevoel.
    En NY was natuurlijk ook super! We hebben echt onwijs veel gezien en gedaan.
    Ik ga je binnenkort even uitgebreid mailen.

    Dikke kussen,

    Sjaan

    PS. Schiet eens op met de foto's ;) Ik ben namelijk heel benieuwd!

  • 18 December 2007 - 16:20

    Bir:

    Hola Aad!

    Klinkt wel alsof je het daar goed naar je zin hebt! bent er nog maar een week en je hebt toch al veel gezien!
    Vind het super om je verhalen te lezen, nu al benieuwd naar je foto's!
    Enjoy!

    Liefs bir

  • 19 December 2007 - 09:54

    Frouck:

    Zwoelieee! Ben ik weer even... heerlijk je verhaal weer en wat fijn van je huisje, daar zit je in ieder geval 2 maanden goed. Je hebt inderdaad niets te klagen met een regenbui daar, het is hier freezing!! Verder gaat alles goed hier, heb geen zin om aan een verslag te beginnen op mijn werk , dus zat heerlijk even op je site te neuzen. Hoop dat de foto's snel komen, ben benieuwd!
    Een hele dikke zwoelie kus! Mis je!! XXX

  • 19 December 2007 - 11:08

    Myrthe:

    Hi Aat,

    Ik vind t erg leuk om al je verhaaltjes te lezen, echt een heel uitgebreid verslag van je avonturen daar! Leuk!!

    xx

  • 19 December 2007 - 15:18

    Leontien:

    Super El,
    Klinkt goed allemaal hoor!!! Vind het fijn dat je het zo naar je zin hebt!!

    Mailen snel, dikke kus

  • 19 December 2007 - 17:13

    Ro:

    he zus

    het gaat allemaal erg goed lees ik. ik ben blij dat je het leuk vind. wij zitten hier lekker in de kou. maar morgen lekker laatste dagje werken en dan weekendje antwerpen met mijn meissie.
    ik ga snel, want ik moet bij die ouwe eten.

    Dikke xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ariane

Op 9 december a.s. vertrek ik voor 2 maanden naar Ghana, Afrika, om hier vrijwilligerswerk te doen. Het vrijwilligerswerk is in een weeshuis, genaamd New Life Home. Er wonen nu 10 baby's, 10 peuters, 20 kinderen en 20 ouderen waaronder ook gehandicapten zonder woonruimte. Ik ben benieuwd wat me te wachten staat!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 51309

Voorgaande reizen:

09 December 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: