Lekker.. Kip!... ;) - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Ariane Labouchere - WaarBenJij.nu Lekker.. Kip!... ;) - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Ariane Labouchere - WaarBenJij.nu

Lekker.. Kip!... ;)

Door: Ariane

Blijf op de hoogte en volg Ariane

19 December 2007 | Ghana, Kumasi

Alweer 3 daagjes gewerkt in het weeshuis. Bevalt me goed, ondanks wat natte broeken van de peuters af en toe ...
's Ochtends word ik al rond half 6 wakker gebeld door de gong in de kerk, maar goed ontbijten toch om 7 uur, want we moeten om 8 uur beginnen. En het is nog ruim een kwartiertje lopen naar New Life Home (weeshuis.
Gister zijn we na het werken naar de stad gelopen. En hebben we gelunched bij Vic's Baboo. Hier zijn het nog redelijk westerse prijzen, dus niet heel goedkoop. Maar wel lekker een gewone hamburger met frietjes gegeten ;)
daarna hebben we een kerstboompje gekocht en wat koekjes voor de kinderen in het weeshuis, hebben ze toch nog een beetje een kerstgevoel.

's Avonds nog even wat gedronken in het barretje. Het zit tegenover het internetcafe, wat echt 10 meter van de kerk vandaan zit. Dus nu soort van stamkroeg. Je betaald 1 cedi, dus ongeveer 70 cent voor een Smirnoff Ice, dus je bent een dief van je eigen portomonnee (El;)) als je dat laat staan...
2 Meter verderop staat er altijd een jochie te barbecuen en ik dacht dat het kipsate was. Dus Jante en ik namen ieder 1 stokje. Het had al een vreemde structuur.. Bleek het uiteindelijk bepaalde ingewanden van een koe/kip te zijn. Ok, dat neem ik dus ook niet meer... Ben er gelukkig niet ziek van geworden.

Vandaag is het een soort van voor-kerst Ghanese feestdag, dus er was muziek in het weeshuis en mensen gingen dansen. Mochten helaas niet naar beneden met de kids, dus hebben vanaf boven staan kijken.
Morgen nemen we de kerstboom mee met versiering. Hoop niet dat ze ermee gaan spelen, is dat ding gelijk kapot.

Ik ga nu slapen.. Morgen gaat weer vroeg de wekker!

Ik heb foto's bij de berichtjes geplaatst,dus die kun je nu zien. Helaas was mn limiet op en kon ik niet meer foto's plaatsten. Dus mama, be so kind...

dikke kus

  • 19 December 2007 - 22:01

    Sab:

    Aad!
    Wat leuk om weer een berichtje te lezen van je. En nogal fijn dat je wel lekker frietjes kunt eten. Kindjes op de foto zijn schattig! XXX

  • 19 December 2007 - 22:03

    Shanna:

    Hey Aadje,
    Leuk om eindelijk foto's te zien! Kan ik er een beter beeld van vormen. Het ziet er echt allemaal goed uit!
    Lieverd, mail je snel.
    Dikke kussen

  • 20 December 2007 - 07:26

    Merel:

    Jeetje Aad,
    wat een wereld van verschil met hier zeg! Ben stiekem wel een beetje jaloers hoor: Wat een lieve kinderen!
    Geef je de allerlieften een extra knuffel van mij...ow, en ook de geestelijk gehandicapte kindjes..:
    (Sta maar extra vroeg op: Je gaat het druk krijgen morgen, haha! ;-))

    Have fun daar chick!

  • 20 December 2007 - 08:30

    Esmee:

    Jemig aad wat een verhalen allemaal je beleefd wat daarzo. Die foto's zijn echt gaaf geven een goede indruk hoe het daar is, echt heel anders hè. Ben wel zeer jaloers als ik jou zo in de zon zie staan en ik hier maar in de vries kou ;)
    Succes met de drukte en vroege opstaan.
    xx Esmee

  • 20 December 2007 - 08:54

    Ilse:

    Hey aad!
    wat super leuk al die verhalen van jou daar! Zo anders, maar zo cool om mee te maken lijkt mij!die kindjes zijn zo schattig op de foto! Veel plezier en fijne kerst met die mooie kerstboom;)
    KUS

  • 20 December 2007 - 09:38

    Marceline:

    Hele leuke verhalen en foto's Aatje !! Geniet ervan en ik blijf je volgen. Liefs Mars

  • 20 December 2007 - 11:35

    Je Mamsje:

    He, ik lees nu pas alle mooie berichten en met die enige foto's!Jij lekker met blote benen, wij hier met mutsen en laarzen aan!! Als het goed is heb je heel snel ruimte voor 100 extra! Heb ze aangevraagd en betaald!!! Hoop dat het lukt, mail je snel, dikke kus xxx

  • 20 December 2007 - 13:47

    Mariette:

    Haha.. Ook een ervaring opzich! Ingewanden van een kip! Maar hoe bevalt het verder in het weeshuis?
    Alvast hele fijne kerstdagen.. Ik ben benieuwd hoe dat zal worden voor!
    Bye xx jet

  • 22 December 2007 - 09:59

    Aletta:

    Hmmm.. lekker, ingewanden! Hahahaha, another experience richer, right? :p Veel plezier deze kerst dagen en feest dagen! :) Looking forward t the next entry and photos! * XXX Aletta

  • 22 December 2007 - 11:15

    Ruth:

    Hoi Lieve AA!

    Leuk om de foto's te zien! Kan ik me een beetje inbeelden hoe & waar je de kerst zult doorbrengen!

    En die kip,; tja, je raakt al goed ingeburgerd!

    In nederland alles onder controle: nu kerstvakantie en je kunt hier al schaatsen!

    Zet m op!

    x Ruth

  • 22 December 2007 - 14:15

    Myrthe:

    Lieve Aat,

    Wat leuk dat je foto's online hebt gezet! En leuk om te zien waar je uithangt ;)! Ook al is t pas over twee dagen, wil ik je toch al vast een fijne Kerstmis wensen! Het is vast raar om met dat warme weer kerst te vieren! In ieder geval wel gezellig dat jullie een kerstboom hebben!

    xx

  • 22 December 2007 - 18:40

    Judith:

    Lieve Aatje,

    Weer een leuk berichtje van je en erg leuke foto's, die kindjes zijn schattig! Grappig dat je heb getrommeld:) Ik wil jou ook hele fijne kerst wensen, jij kan lekker het strand op, heeeeerlijk!

    Liefs en dikke kus Juud

  • 27 December 2007 - 08:18

    Meneer Kraan:

    Hey A, volgens mij ben ik de enige dude die hier berichten post, wat is dit??? Hoe was de kerst? volgens mij moet oud en nieuw daar ook wel leuk zijn om mee te maken. check je laterrr, groetjes NL

  • 28 December 2007 - 18:42

    Lonneke:

    Mooie broek hoor ;) X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ariane

Op 9 december a.s. vertrek ik voor 2 maanden naar Ghana, Afrika, om hier vrijwilligerswerk te doen. Het vrijwilligerswerk is in een weeshuis, genaamd New Life Home. Er wonen nu 10 baby's, 10 peuters, 20 kinderen en 20 ouderen waaronder ook gehandicapten zonder woonruimte. Ik ben benieuwd wat me te wachten staat!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 51317

Voorgaande reizen:

09 December 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: