Nieuw matras - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Ariane Labouchere - WaarBenJij.nu Nieuw matras - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Ariane Labouchere - WaarBenJij.nu

Nieuw matras

Door: Ariane

Blijf op de hoogte en volg Ariane

10 Januari 2008 | Ghana, Kumasi

hoi!!!

NOu ben dus maar even een fotootje gaan maken van mijn hand, maar gelukkig was ie niet gebroken!! Echt bizar hoe ze dingen ter plekke verzinnen. Vooral prijzen. " Ach betaal dit maar" , terwijl iemand anders daarvoor iets anders zegt. Ik zou eerst een heel formulier in moeten vullen voor alleen een X-ray, voor 6 cedi. Toen ze erachter kwam dat ik 'guest' was, was het ineens niet meer nodig. Heel vaag allemaal. Maar goed, heb gelukkig geen gebroken vinger.

Gister met Yao naar matrassen gaan kijken die we gaan bekleden met leer, net zoals autobekleding. Voor de kids op de grond buiten. Kunnen ze lekker vallen en rennen zonder dat ze hun knien openhalen of hard op hun hoofd vallen.
En zaterdag zijn ze al klaar. Hoop dat het gelukt is, aangezien je hier alles wel 100x uit moet leggen.
Daarna nog even naar het zwembad gegaan. want het wordt steeds warmer. Vanaf januari is het weer al droger en de temperatuur gaat ook omhoog. Volgens Yao wordt het volgende week tussen de 30 en 38 graden...
Alleen het zwembad zat vol met algen, want het waterpompsysteem was kapot, dus ben maar steeds onder de douche gegaan, anders smolt ik weg..

Vandaag even een pakketje van mams opgehaald bij het postkantoor. Je levert je papiertje bij de ene man, die je vervolgens zonder iets te zeggen naar de volgende stuurt. Mocht mn pakketje open maken, want dan kunnen ze uitrekenen hoeveel je mag gaan betalen en vervolgens wordt het weer door iemand anders gecheckt. In plaats dat ze het maar bij een persoon huden gaat het veel sneller, maar nee, alles op zn Ghanees he. Lekker langzaam dus.. Al met al een uur verder en maar 2 cedi armer, maar wel weer drop rijker. Kan ik wel weer gebruiken. Ander vrijwilligster heeft er een keer 3 uur gestaan, toen ze apkketje op moest halen, dus bij mij viel het nog mee.
Daarna weer teruggelopen naar het weeshuis, kwam onderweg nog een conpleet naakte vrouw tegen met een tas op dr hoofd. Niet helemaal honderd (klontjes, mama) dus.. ;) Vind het wel echt relaxt om in mn eentje beetje over straat te lopen en rond te kijken, soms wat hectisch,omdat er bij het stukje rond de markt ineens zoveel mensen op je af komen lopen. Maar ik heb in ieder geval even geen zorgen aan mijn kop. Lekker rustig..:)

Vandaag is er weer iemand naar huis gegaan. Josephine, te lief meisje met ontzettend grote ogen en de langste wimpers die er bestaan. Ze was ziek en is toen naar New Life Home gebracht om te herstellen. Vandaag kwam haar moeder haar ophaen. Toch wel gek om iemand weg te zien gaan. Moest vorige week ook al afscheid nemen. Niet zo leuk. Misschien neem ik er toch stiekem eentje mee.. ;)
Morgen ga ik na het weeshuis toch maar de gok wagen.. en mn haar laten vlechten. Ben benieuwd of het staat, anders halen we t er zo weer uit. Zitten ze dus met zn 3en om je heen, 3 a 4 uur lang te vlechten.. Wordt veel water mee nemen.

Nou dat was het weer voor eventjes..
dikke kus aad

  • 10 Januari 2008 - 19:54

    Leontien:

    Hihi lachen El, je haar laten vlechten, ben zeer benieuwd!! Geniet maar van dat lekkere warme weer, als je straks weer terug bent piep je namelijk wel anders. En gelukkig dat je handje niet was gebroken, gips met dat warme weer is helemaal niet fijn.
    Niet ziek worden van die vieze algen he?!

    Spreek je snel, dikke kus El

  • 10 Januari 2008 - 19:57

    Ruth:

    Lieve AA!

    Hoe is je metamorfose geworden? Al helemaal aangepast aan de locals met je nieuwe coupe?

    Fijn dat je vinder in orde is en je daar lekker kunt genieten!

    Hier ook alles in orde. Weer lekker aan de slag na de kerstvakantie.

    Maak ze gek!

    xx Ruth

  • 10 Januari 2008 - 20:50

    SAB:

    Aad!

    Leuk om weer wat te lezen over je avontuur in Ghana!

    Wat een opluchting dat je hand niet gebroken is!

    En wat heb je veel sieraden gekocht. En maar voor E18,-..... Heel vervelend allemaal...

    Ben benieuwd naar je nieuwe coupe, plaats maar snel een foto.

    Liefs, Sab

  • 10 Januari 2008 - 22:17

    Je Mamsje:

    he lieffie, je kunt je haar laten vlechten met die knijpertjes, die zo tof zijn, of deel ze toch uit aan die lieve schatjes, dan kopen we volgende Kerst nieuwe, gewoon weer thuis, in koud Holland!Geniet van je top drop! Bellen zondag, als hier mijn straatfeest is geweest!xxx

  • 11 Januari 2008 - 07:51

    Judith:

    Lieve Aat!

    Gelukkig, geen gebroken hand!
    Wat cool dat je vlechtjes laat zetten in je haar, ben benieuwd naar het resultaat..

    Heb je nog een leuke trip gepland voor het weekend??

    Liefs

  • 11 Januari 2008 - 08:53

    Linda:

    Hey Aad,
    Je maakt wel wat mee zeg, en ook al heb niet echt iets gepland gebeurt daar altijd wel iets volgens mij. Ben blij dat er niets met je hand is, want je moet er niet aan denken om daar echt iets te krijgen. Ik ben heel erg benieuwd naar je vlechtjes. Gaan ze ook extra stukken haar tussen zetten? Je moet maar snel een foto sturen.

    Kus Linda

  • 12 Januari 2008 - 16:39

    LIZA:

    Hee lieve Aatje,
    wat een avonturen allemaal, hoe cool! Ik ben net terug van een weekje wintersport, lekker geskied met veel sneeuw... Beetje anders dan Ghana, geniet ervan, en ik ben benieuwd naar je volgende avontuur! dikke zoen Liz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ariane

Op 9 december a.s. vertrek ik voor 2 maanden naar Ghana, Afrika, om hier vrijwilligerswerk te doen. Het vrijwilligerswerk is in een weeshuis, genaamd New Life Home. Er wonen nu 10 baby's, 10 peuters, 20 kinderen en 20 ouderen waaronder ook gehandicapten zonder woonruimte. Ik ben benieuwd wat me te wachten staat!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 51311

Voorgaande reizen:

09 December 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: