Cameroen won!! - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Ariane Labouchere - WaarBenJij.nu Cameroen won!! - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Ariane Labouchere - WaarBenJij.nu

Cameroen won!!

Door: Aad

Blijf op de hoogte en volg Ariane

28 Januari 2008 | Ghana, Kumasi

Nou gister mezelf dus overgegeven aan een voetbalwedstrijd. Ben niet ontzettend fan van voetbal, maar dit is natuurlijk wel gaaf om een keer meegemaakt te hebben. Het was moeilijk om de kaartjes te krijgen, want steeds hadden ze nog geen kaartjes etc en dan kon je ze weer daar open en toen weer ergens anders. Heel vaag allemaal. Maar goed, Jante had iets van 14 kaartjes ingeslagen ofzo,ook voor haar familie en 2 vrienden en voor ons.
Uieindelijk had ze nog kaartjes over en ging ons onderbuurjongetje mee met zijn grote broer en een vriend van hem. En Jante heeft bij het hek van het stadion nog een jongetje mee naar binnen genomen. Die had de avond van zijn leven, zo erg zat ie in trance naar de wedsrtrijden te kijken.Net zoals ons onderbuurjongetje. Schreeuwen dat ie kon!
Het was niet uitverkocht, het was zelfs redelijk rustig, maar goed bevolkt met volk uit Zambia, maar vooral Kameroen. Dansen op muziek etc, echt geweldig om te zien hoe die mensen los gaan!!
Het was uiteindelijk niet echt een ontzettend spectaculaire wedstrijd, maar nog redelijk spannend af en toe. Ik was, eigenlijk waren we allemaal wel voor Kameroen. Ik vooral, omdat ik dus in eerste instantie dacht dat Kalu erbij zat.
Maar in ieder geval hebben ze gewonnen met 5-1. En ik heb zelfs een goal op film. Goed getimed van mij.
Tussendoor nog wat snacks gehaald, je moet toch wat eten.Jollov-rice, koekjes (zijn in nederland toch beter, hier aardig droog..Huize Ruckus,send me some cookies!!) Nog ijs naar binnengewerkt.
Daarna nog wedstrijd tussen Egypte en Sudan,maar toen viel ik half in slaap, dus zijn net voor het einde weggegaan. Ze doen hier trouwns gewoonvoor de wedstrijd alle hekken open, kan iedereen gewoon naar binnen. Nee hoor, geen controle op terrorisme of iets dergellijks, alleen aan het begin van de wedstrijd wordt je gefouilleerd. Drinken mag je ook naar binnen nemen. Kan dus ook gewoon alcohol ipv water in je flesje zitten.
Maar ik was kapot aan het eind va de avond, maarheb me goped vermaakt.
Vandaag nog even naar Yao en Marlieke gegaan. Lekker uitgebreid gelunchd. Het eten wat ik hier eet is prima en heb niets te klagen, maar elke ochtend een boteram met pindakaas is soms net een beetje kmt-gevoel;). Dus af en toe wat anders in het weekend is wel fijn!!
Zo meteen weer naar huis en dan mn tas pakken en richting Jante en dr ouders die in het Stadium Hotel verblijven. En dan morgen vroeg om 7 uur vertrekken we met de auto naar Mole Park!

Er is trouwens nu 1 mat klaar voor in het weeshuis. Hartstikke goed gelukt, nu nog wachten op de volgende 2. Maar ze zijn er helemaal weg van. Ze jumpen en rennen er over heen. Is wel leuk dat ze je constant napraaten. Jowbeng zegt nu steeds 'doei' ipv goodbye als ik naar huis ga. Heb ik m even geleerd. En ze willen steeds muziek, helaas heb ik dat even niet, het radiootje die we hadden is pleite en Jante had haar i-pod bij de hand, maarja die is weg, dus daar kunnen we ook geen gebruik van maken. Maar hoofd-schouders-knie en teen zijn er een aantal ook goed in.

Maar goed, ik ga numaar weer richting troto en dan snel avondeten naar binnen werken!
Dikke kus

p.s sorry voor af en toe typefouten in mijn verhalen, maar de toetsenborden in ghana zijn ook niet echt wat je zegt.. ok! toetsen blijven vaak haken.

  • 27 Januari 2008 - 17:46

    Je Mamsje:

    Leuk die kennis van voetbal nu, hier gaat de eredivisie op en af! Australian Open was loie spannend, finale heren vandaag! Kun je dat ook volgen? Ik bel je zo, xxxx mam
    Alvast veel plezier in Mole Park, hoop dat je daar 'clean'' vandaan komt!

  • 27 Januari 2008 - 23:25

    Shanna:

    Aadje,
    Voel je je alweer helemaal beter? Hope so!
    Hier in NL alles prima!
    Dikke kus

  • 28 Januari 2008 - 06:50

    Babette:

    Goed te lezen dat het al weer beter met je gaat. Blijven schrijven, want we lezen wel door de tik-fouten van je toetsenbord heen hoor!
    :-) X

  • 28 Januari 2008 - 18:44

    René Dubbeldam:

    Hoi Yao,

    Ken je me nog??? (of misschien zit ik op de verkeerde site?). Ik wil graag even met je overleggen. Een vriendin van me gaat Ghana bezoeken over 3 weken, voor een periode van 4-6 maanden. Ze gaat in de buurt van Tamale zitten, maar wil ook nog wat van het land zien. Ik suggereerde haar Kumasi, en dan moet ze natuurlijk contact met jou zoeken. Haar naam: Liselot Hamels. Ze reist via Stichting Ontmoet Afrika. Haar email: liselothamels@hotmail.com. Ik zal ook via Saskia vragen hoe je te bereiken. Ook ga ik dit bericht nog even sturen via goodworkghana.org.

    Stuur je een emailtje naar Liselot waar ze je kan bereiken? Veel groeten van René en Anneke.

  • 28 Januari 2008 - 18:52

    John:

    :hosanna:

  • 29 Januari 2008 - 08:36

    Jacques:

    Hoi Ariaan,
    ik dacht laat ik ook maar eens laten zien dat ik je berichten volg. Erg leuk, ik geniet er van. Ik werkt vanaf 1 dec op Welhoek 1 om daar de boel te ondersteunen, terwjl Kenneth daar nu ook unithoofd van is. Als waarnemend unithoofd werkt Rachid (een oudgediende van WH4)en met z'n drieën trekken we de kar. Erg interessant en leuk om te doen.
    Jij maakt nogal wat mee zeg, da's mooi voor de rest van je leven zo'n ervaring!
    Bij mij thuis gaat alles lekker en Tara is nog steeds bezig met haar kralen/sieraden workshops etc. Die zul je vanuit daar natuurlijk ook kunnen benaderen. Als je het leuk vindt om te zien hoe de site er nu bij staat, tik dan even www.artbeads.nl in. Ik zag dat jij ook heel wat kettingen gekocht hebt. Nou tot zo ver ben ik even in beeld, ik stop en lees met plezier jou verhalen verder.
    Groetjes, Jacques.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ariane

Op 9 december a.s. vertrek ik voor 2 maanden naar Ghana, Afrika, om hier vrijwilligerswerk te doen. Het vrijwilligerswerk is in een weeshuis, genaamd New Life Home. Er wonen nu 10 baby's, 10 peuters, 20 kinderen en 20 ouderen waaronder ook gehandicapten zonder woonruimte. Ik ben benieuwd wat me te wachten staat!!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 51313

Voorgaande reizen:

09 December 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: